Το bullying υπήρχε ανέκαθεν…

Όχι άλλα μοσχοαναθρεμμένα σοκολατόπαιδα, που νομίζουν ότι ο κόσμος γυρίζει γύρω τους και φρονούν ότι η κοινωνία είναι απαλή, όπως η μεταξένια αγκαλιά της μάνας τους…

Το πείραγμα, η ειρωνία ακόμη και ο εξευτελισμός ή η σωματική βία εναντίον κάποιων παιδιών σε μαθητικό περιβάλλον υπήρχε πάντοτε από αρχαιοτάτων χρόνων μάλιστα, καθώς αποτελεί ένα φυσικό φαινόμενο, μιας άτυπης φυσικής επιλογής, που κάνουν τα παιδιά μεταξύ τους, πολλές φορές εντελώς άκομψα και πέραν των ορίων…

Τα παιδιά, άλλωστε, είναι αυστηροί και άγαρμποι κριτές των πάντων, χωρίς φίλτρο αλλά και χωρίς δίκαιη κρίση πάντα, με αποτέλεσμα να φέρονται έως και βάναυσα στους συμμαθητές τους, με συνέπεια κάποιοι να νιώθουν μειονεκτικά και άβολα, σε σημειό βαριάς ψυχολογικής πίεσης και κατεξευτελισμού ουκ ολίγες φορές, κατάσταση η οποία μπορεί να οδηγήσει μέχρι και σε απονενοημένες ενέργειες…

Αυτό είναι το λεγόμενο bullying, σε άπταιστα ελληνικά, το οποίο απαντάται σε σχολεία και εκπαιδευτικές σχολές και είναι ένα φαινόμενο, όχι της εποχής αλλά κάθε εποχής, απλά τώρα τα παιδιά είναι πολύ πιο ευαίσθητα, άμαθα σε δυσκολίες, κακομαθημένα από το σπίτι και εύθικτα, με συνέπεια να επηρεάζονται πολύ περισσότερο από την ψυχολογική πίεση που δέχονται από τους ανόητους και ανώριμους «ισχυρότερους» συμμαθητές τους…

Έτσι, λοιπόν, όταν παραχαϊδεύετε τα αυτιά των παιδιών σας και τα αναθρέφετε με τη «θεωρία της αποθέωσης» για να χτίσουν αυτοπεποίθηση, λέγοντάς τους όλη μέρα πόσο όμορφα, έξυπνα, φοβερά και τρομερά είναι, ενώ όλα τα ανωτέρω δεν ισχύουν, ειδικά στο βαθμό που τους τα παρουσιάζετε και μετά βγαίνουν στη σκληρή και αδίστακτη κοινωνία, τότε μοιραία, όταν υποστούν σχολικό εκφοβισμό (bullying) θα επηρεαστούν πάρα πολύ και θα πληγωθούν ψυχικά, γιατί θα αντιληφθούν την ωμή πραγματικότητα και θα έρθουν αντιμέτωπα με τα όποια ελαττώματά τους και την μειονεξία έναντι των συμμαθητών τους σε κάποιους τομείς, την ώρα που αυτά στο σπίτι μεγάλωσαν σε μία εικονική πραγματικότητα τελειότητας και υπεροχής έναντι των υπολοίπων…

Ένα παιδί, όμως, «ψημένο» που έχει περάσει πόλεμο, φτώχεια, δυστυχία, λυγμούς και καταποντισμούς, είναι δυνατόν να επηρεαστεί από οποιοδήποτε bullying, τη στιγμή που έχει έναν ισχυρά δομημένο χαρακτήρα και στέρεη προσωπικότητα, που ερείδεται στην πραγματική αυτογνωσία και όχι στη νομιζομενη από το οικογενειακό του «αυλικό» περιβάλλον;;

Η γενιά των τελευταίων χρόνων, λοιπόν, επειδή ακριβώς δεν έχει ζήσει πραγματικά σκληρές και οδυνηρές καταστάσεις ζωής, έχει βγει κάπως πιο μαλθακή και βουτυροαναθρεμμένη, οπότε οι γονείς θα πρέπει να διαμορφώσουν αναγκαστικά ένα, έστω και εικονικά – τεχνητά αυστηρότερο οικογενειακό περιβάλλον, ώστε τα παιδιά τους να αντιληφθούν και να νιώσουν από το σπίτι την σκληρή κοινωνική πραγματικότητα εκεί έξω…

Υ.Γ.: μην κακομαθαίνετε τα παιδιά σας, παραχαϊδεύοντάς τα, γιατί τα μετατρέπετε σε υπερεύθικτα όντα, υπερβολικά επιρρεπή προς τη μαλθακότητα και τις ψυχολογικές παρεκτροπές, ενώ αν τα σκληραγωγήσετε λίγο περισσότερο θα μπορέσουν να πορευτούν ευκολότερα στο περιβάλλον της σκληρής κοινωνικής πραγματικότητας με ρεαλισμό, γνώθι σαυτόν και ψυχική ισορροπία εν τέλει. Θωρακίστε τα, διδάσκοντάς τους όχι μια σουρεαλιστική ατομική υπέροχη και υπεροπλία έναντι των υπολοίπων αλλά αντίθετα επισημαίνοντάς τους τα ελαττώματά τους, τα οποία πρέπει να αποδεχθούν, να συμφιλιωθούν με αυτά και να τα διορθώσουν, στο βαθμό που είναι αυτό εφικτό…

Υ.Γ. 2: το αντίδοτο του bullying είναι η σκληραγώγηση!!

13 σχόλια στο “Το bullying υπήρχε ανέκαθεν…Πρόσθεσε το δικό σου →

  1. Είναι πρόσφατο το περιστατικό με ένα αγόρι έφηβο 16 χρονών που αυτοκτόνησε εξαιτίας ερωτικής απογοήτευσης γράφοντας προηγουμένως στο χώμα το όνομα μιας μαθήτριας. Πρέπει να είναι προετοιμασμένοι για την σκληρή πραγματικότητα και σε αυτά τα θέματα.

  2. Το νόμισμα έχει δύο όψεις. Από την μία ξεκαβαλάς το καλάμι αντιμετωπίζοντας τα μικροπειράγματα με αίσθηση χιούμορ, από την άλλη όμως δεν ανέχεσαι τον εξευτελισμό και την βία. Στην δεύτερη περίπτωση η καλύτερη άμυνα είναι η επίθεση. Σκληραγώγηση χρειάζεται, στο επιβεβαιώνω!

  3. Στου κουφού την πόρτα όσο θέλεις βρόντα… Ποιοι να θέσουν ορια και κανόνες στα παιδιά τους? Οι ακοινωνητοι, επιθετικοί και αγνώμονες Νεοέλληνες? Πολύ δύσκολο εγχείρημα…

  4. Το bullying υπηρχε παντα και όλοι μας καποτε το «φαγαμε»στην μαπα..αλλος ηταν χοντρος άλλος φόραγε γυαλια..
    Την στιγμη ομως που σηκωνες ανάστημα «δεν σε πειραζε κανεις μετα.
    Δεν μπορώ να καταλάβω γιατι τόσος ντόρος σήμερα.
    Το bullying κ ο ρατσισμός υπήρχαν παντα.
    Κοντος..ψηλος..χοντρος..καραφλας..μπατιρης…πλουσιος κτλ…
    Στην καθημερινή ζωή υπαρχουν αυτα σε ολες τις ηλικίες.
    Απλα οταν οι πιτσιρικάδες του σημερα ζουν μεσα απο p/c και social media…τα οποια ειναι ολα ΘΕΩΡΙΑ η οποια δεν εχει σχεση με την ΠΡΑΞΗ πραγματικό κόσμο εξω.
    Οι αμερικανοι λενε πολυ σωστα tuff love is the right way to raise your kids.

  5. Επειδη εχω φτασει στα δικαστήρια για την βία ενάντια στο παιδί μου από παιδί και γονέα ένα θα σου πω από προσωπική εμπειρία. Στην Ελλάδα δυστυχώς δεν έχουμε κοινωνικούς λειτουργούς όπως στο εξωτερικό οι οποίοι όταν βλέπουν έναν παιδί να έχει αυτή την συμπεριφορά να μπορούν να εισβάλουν οι κοινωνικοί λειτουργοί στο σπίτι του παιδιού να δουν από που έχει προκύψει η ανάλογη συμπεριφορά του παιδιού.Κανενα παιδί δεν φταιει για την κάθε άσχημη συμπεριφορά που βγάζει στα άλλα παιδιά.Οι γονείς και το περιβάλλον που ζει το κάθε παιδί διαμορφώνουν και την ανάπτυξη του χαρακτήρα του.Νταηλικια και άσχημες συμπεριφορές τις ζήσαμε όλοι μας στα χρονια του σχολείου Αλλά όχι όπως τώρα.. έχουν εκτροχιαστει τα πράγματα.

  6. Τη δεκαετία του 80 και του 90 bullying έκαναν και πολλοί δάσκαλοι και καθηγητές στους μαθητές τους.Εξευτελισμός μέσα στην τάξη κάποιου μαθητή που είτε δεν είχε διαβάσει είτε είχε κάποιο εμφανισιακό «ελάττωμα» όπως γυαλιά π.χ.Ήξεραν τότε ότι δε θα αντιμετωπίσουν κανένα πειθαρχικό έλεγχο διότι οι γονείς των περισσότερων μαθητών είχαν μεγαλώσει μέσα στην κατοχή,είχαν περάσει δύσκολες εποχές και θεωρούσαν τους δασκάλους ως θεούς.Τώρα αν καθηγητής αποκαλέσει γαϊδούρι έναν μαθητή την επόμενη ημέρα θα έχει φάει μια μήνυση από τους γονείς του μαθητή που θα είναι όλη δική του.Τότε έλεγαν «καλά σου έκανε»…Απαράδεκτα πράγματα.Αντί να εφαρμόζουν τους κανονισμούς και να δείχνουν και στους μαθητές το σωστό τρόπο επίλυσης των προβλημάτων προτιμούσαν το χλευασμό και τις ύβρεις.Επειδή ήξεραν ότι δε θα δεχτούν τα ίδια από το μαθητή που φοβόταν την αποβολή και το βαθμό.

  7. Λυπάμαι , αλλά σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα, που οι ίδιοι οι δάσκαλοι και καθηγητές είναι αμόρφωτοι και απαίδευτοι, δεν νομίζω ότι υπάρχουν πολλές ελπίδες. Όταν δάσκαλοι αδιαφορούν και δεν προστατεύουν τα παιδάκια που κακοποιούνται, προσωπικά δεν ξέρω τι να ‘πω.
    Όταν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, ειρωνεύονται και προσβάλλουν, για να κρύψουν την δική τους αμορφωσιά, δεν νομίζω ότι έχουμε πολλές ελπίδες. Ψυχολόγοι και Κοινωνικοί Λειτουργοί θα έπρεπε να ελέγχουν πρώτα τους εκπαιδευτικούς σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και μετά τα παιδιά. Δεν είναι μόνο η σωματική κακοποίηση είναι και η ψυχολογική. Μαζεύεις σιγά-σιγά τόσο θυμό ,που δηλητηριάζεται η ψυχή σου. Μετά το αρνί θα γίνει λύκος.
    Λυπάμαι τους γονείς που μεγαλώνουν τα παιδιά τους με αξίες και ιδανικά. Κάποτε τα βίαια παιδιά ήταν μειοψηφία, τώρα είναι πλειοψηφία. Η ελληνική οικογένεια-κοινωνία είναι άκρως προβληματική.

Απάντηση