Οι παπατζήδες πωλητές με τις κλισέ ατάκες…

Διανύουμε περίοδο εκπτώσεων και κοντεύουν να μας πέσουν και τα φρύδια με τις παπάτζες που ακούμε από μερικούς «πωλητές», που προσπαθούν να μας πουλήσουν φύκια για μεταξωτές κορδέλες, λες και είμαστε Ινδιάνοι ιθαγενείς…

Όλοι κάποια στιγμή στη ζωή μας σίγουρα έχουμε πέσει «θύματα» κάποιων πωλητών σε εμπορικά καταστήματα, οι οποίοι χρησιμοποιούν φαιδρά έως εκνευριστικά υποτιμητικά της νοημοσύνης μας επιχειρήματα, ώστε να μας πουλήσουν σάπιο μήλο για βιολογικό ή αντιηλιακό ενώ είμαστε Κονγκολέζοι ή ακόμη χειρότερα πάγο ενώ είμαστε Εσκιμώοι…

Είναι απορίας άξιο, πώς δεν ντρέπονται, μάλιστα, να ξεστομίζουν κάποιες πολύ κλισέ και απαρχαιωμένες ατάκες, όπως π.χ. ότι το τάδε προϊόν δεν θα υπάρχει για πολύ καιρό ακόμη στο κατάστημα, καθώς έχει τρομακτική ζήτηση και αν δεν το αγοράσουμε εκείνη τη στιγμή, δεν θα το βρούμε ποτέ, ενώ πρόκειται για ένα προϊόν που πωλείται ακόμη και σε ψιλικατζίδικο της γειτονιάς, όπως το spinner π.χ…

Ως πελάτης εκείνη τη στιγμή εκνευρίζεσαι, αγανακτείς και απορείς, αν αυτές οι ανόητες τακτικές των πωλητών «πιάνουν» σε κάποιους ελαφρόμυαλους, οι οποίοι δεν αντιλαμβάνονται τα υπερμεγέθη παπατζηλίκια που τους πουλάνε αυτοί οι ευτράπελοι «απατεωνίσκοι», προκειμένου να πάρουν το χρήμα και να κάνουν τη «δουλειά» τους ευκαιριακά, η οποία δεν είναι, βέβαια, η υφαρπαγή χρημάτων κατόπιν ανήθικης ψυχολογικής πίεσης και αισχρών ψεμμάτων, γιατί έτσι χάνεις επαναλαμβανόμενους πελάτες, που είναι και το ζητούμενο σε μια υγιή επιχείρηση…

Η υποτίμηση της νοημοσύνης του πελάτη πάει σύννεφο, λοιπόν, γιατί σχεδόν τίποτα, σήμερα, δεν είναι αδύνατο να βρεθεί, λόγω της ύπαρξης των διαδικτυακών αγορών και τις παγκοσμιοποίησης της οικονομίας αλλά κυρίως λόγω της κρίσης, η οποία μαστίζει τη χώρα μας και δεν ξεχύνονται πια όλοι στην αγορά με μανία και πακτωλό χρημάτων επάνω τους για να αφανίσουν ό,τι υπάρχει στα καταστήματα…

Άλλη κουραστική τεχνική πώλησης είναι η προσπάθεια ξεστοκαρίσματος και προώθησης ντεμοντέ ρούχων ή προϊόντων με ακραία ψεύδη, περί κλασσικότητας και σταθερής αξίας κομματιών, τα οποία στην πραγματικότητα δεν τα παίρνει ούτε ο χάρος, γιατί έχουν ξεπεραστεί προ πολλού και όταν επανέλθουν στη μόδα μετά από κανά 2 δεκαετίες, θα είναι κάπως διαφοροποιημένα και σίγουρα σκοροφαγωμένα!

Πολύ εκνευριστική είναι, επίσης, η ελεεινή κολακεία αισχίστου βαθμού, του τύπου ότι όλα είναι φοβερά και τρομερά επάνω μας και πόσο πολύ μας πάνε, ενώ μπορεί π.χ. να είμαστε κοντόχοντρες με στραβά ποδάρια σαν του Νίκου Τσιαντάκη (ο μόνος που αφόδευε εντός παρενθέσεως) και γάμπες – κίονες (ίδια διάμετρο παντού ακόμη και στον αστράγαλο) και να θέλει να μας πουλήσει σούπερ μίνι φούστα ο πωλητής, ενώ τα πόδια μας ξεκινούν να στραβώνουν όχι απλά από τις γάμπες αλλά ψηλά από τους μηρούς…

Είναι εντελώς ηλίθιοι κάποιοι πωλητές, γιατί αντί να πετύχουν περισσότερες πωλήσεις με έξυπνο τρόπο, με ευγένεια και σεβασμό προς τις ανάγκες του πελάτη, σκέφτονται κοντόφθαλμα, ενεργούν εκνευριστικά και με την επιθετική τακτικη πώλησης της ξύλινης γλώσσας, χάνουν μακροπρόθεσμα νοήμονες πελάτες, που αντιλαμβάνονται τις γελοίες ψευτιές τους, στα όρια της φαιδρότητας και της ανοησίας…

Υ.Γ.: ο έξυπνος πωλητής πρέπει να ζυγίζει τον πελάτη και να μην μιλάει σε όλους με τον ίδιο τρόπο αλλά να προσαρμόζει τη συμπεριφορά και τα επιχειρήματά του, ανάλογα με αυτόν που έχει απέναντί του, καθώς η πώληση με την τεχνική της κονσερβοποιημένης κασέτας έχει εκπνεύσει από καιρό…

3 σχόλια στο “Οι παπατζήδες πωλητές με τις κλισέ ατάκες…Πρόσθεσε το δικό σου →

  1. Πωλητή δεν θα μπορούσα να σε φανταστώ, όπως άλλωστε ούτε κι εμένα. Θα σου πω όμως πως, αν τύχαινε να μπω σε μαγαζί μ’ εσένα πωλητή, θα ήταν η καλύτερη μου. Σίγουρα θα κατάφερνες να με πείσεις ν’ αγοράσω κελεμπία. Τρόπος του λέγειν. Ξέρεις τι εννοώ…όπως κάνουν οι πατεράδες!
    Για την ονομαστική σου εορτή χρόνια πολλά, Θάνο!!!

  2. Πολύ εύστοχο άρθρο.
    Ομως οι πωλητές εκπαιδευονται έτσι απο την μαμα» εταιρεία.
    Στο τι θα πουν κτλ.
    Παντα θα σπρωξουν το πιο ακριβό προϊόν.
    Ακομη και στο ίντερνετ τις αξιολογήσεις πρέπει να είμαστε υποψιασμενοι.
    Μακριά απο γυναίκες πωλητές εκτός απο άσχετες είναι και απληστες στα ποσοστά εκ των πωλήσεων.
    Η γκάμα δεν έχει ταβάνι πωλητές αυτοκίνητου. .ηλεκτρικών συσκευων κτλ..
    Ακόμη κ οι προσφορές στα σούπερ μάρκετ.
    Αυτο που ξεχωρίζει την σαπίλα ειναι το after sales οπου εκεί βλέπεις πραγματικά τι αξίζει και τι όχι.
    Οι εκπτώσεις ειναι αλλο κεφάλαιο

Απάντηση